[ Pobierz całość w formacie PDF ]

4) zapoznać się z warunkami nośności podstawowych okuć i łączników,
5) uzasadnić nauczycielowi swój wybór,
6) dokonać prezentacji opracowania pozostałym grupom.
7) dokonać oceny poprawności wykonanego ćwiczenia.
Wyposa\enie stanowiska pracy:
- katalogi prezentujące rodzaje okuć i łączników,
- normy charakteryzujące właściwości okuć i łączników do drewna,
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
83
- stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu, notatnik,
- przybory do pisania,
- literatura z rozdziału 6 dotycząca projektowania wyrobów stolarki meblowej,
zastosowania okuć i łączników w wyrobach z drewna.
4.9.4. Sprawdzian postępów
Czy potrafisz:
Tak Nie
1) wyjaśnić jaką funkcję pełnią okucia w wyrobach stolarskich?
1 1
2) wyjaśnić pojecie łącznik?
1 1
3) dokonac podziału zamków meblowych ze względu na sposób
zamocowania? 1 1
4) wskazać zastosowanie okuć łączących?
1 1
5) scharakteryzować materiały z jakich wytarzane są okucia
uchwytowe? 1 1
6) określić zastosowanie okuć zabezpieczających?
1 1
7) scharakteryzować rodzaje uchwytów stosownych w meblach?
1
8) scharakteryzować kształt łba wkrętów stosownych do łączenia
elementów z drewna i tworzyw drzewnych? 1 1
9) określić zastosowanie zszywek?
1 1
10) scharakteryzować łącznik stosowny do naro\nikowych połączeń
płytowych? 1 1
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
84
5. SPRAWDZIAN OSIGNI
INSTRUKCJA DLA UCZNIA
1. Przeczytaj uwa\nie instrukcję.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartę odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem pytań testowych.
4. Test zawiera 20 zadania o ró\nym stopniu trudności. Ka\de zadanie zawiera cztery
alternatywy, tylko jedna jest prawidłowa.
5. Udzielaj odpowiedzi tylko na załączonej karcie odpowiedzi, stawiając w odpowiedniej
rubryce znak X. W przypadku pomyłki nale\y błędną odpowiedz zaznaczyć kółkiem,
a następnie ponownie zakreślić odpowiedz prawidłową.
6. Test składa się z dwóch części o ró\nym stopniu trudności: I część  poziom
podstawowy, II część - poziom ponadpodstawowy.
7. Pracuj samodzielnie, bo tylko wtedy będziesz miał satysfakcję z wykonanego zadania.
8. Kiedy udzielenie odpowiedzi będzie sprawiało Ci trudność, odłó\ jego rozwiązanie na
pózniej i wróć, gdy zostanie czas wolny.
9. Na rozwiązanie testu masz 45 minut.
Powodzenia !
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Klas jakości oklein jest
a) 2.
b) 3.
c) 4.
d) 5.
2. Okleiny produkuje się poprzez obróbkę
a) struganiem.
b) piłowaniem.
c) skrawaniem.
d) prasowaniem.
3. Sklejka jest tworzywem produkowanym z
a) wiórów.
b) włókien.
c) fornirów.
d) drewna litego.
4. Płyty MDF są produkowane z
a) włókien metoda mokrą.
b) włókien metodą suchą.
c) wiórów.
d) fornirów.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
85
5. Poprawne oznaczanie klasy jakości sklejki to
a) A.
b) AA.
c) AAA.
d) AB.
6. Kierunek przebiegu włókien w sąsiednich arkuszach sklejki jest
a) równoległy.
b) prostopadły.
c) ukośny.
d) przypadkowy.
7. Płyta komórkowa to płyta. której środek wykonany jest z
a) tektury.
b) listewek.
c) forniru.
d) deszczułek.
8. Czy drewno o długości od 2.7 m do 6.0 m to
a) dłu\yca.
b) kłoda.
c) wałek.
d) wyrzynek.
9. Drewno łuszczarskie przeznaczone jest do wyrobu
a) okleiny.
b) sklejki.
c) słupów teletechnicznych.
d) wełny drzewnej.
10. Do produkcji patyczków zapałczanych stosuje się drewno
a) osikowe. topolowe i świerkowe.
b) brzozowe. bukowe i grabowe.
c) akacjowe i dębowe.
d) klonowe i jaworowe.
11. Tarcica iglasta nie obrzynana ogólnego przeznaczenia o grubości 50 mm i więcej to
a) deski.
b) łaty.
c) belki.
d) bale.
12. Grubość tarcicy mierzy się z dokładnością do
a) 0.1 mm.
b) 1 mm.
c) 10 mm.
d) 1 cm.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
86
13. Klas jakości tarcicy iglastej jest
a) 2.
b) 3.
c) 4.
d) 5.
14. Do okuć zabezpieczających nale\ą
a) zasuwki.
b) uchwyty.
c) zawiasy.
d) podpórki. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • souvenir.htw.pl